martes, 28 de abril de 2009

DISSENY DE LA INVESTIGACIÓ


A continuació presento i explico el mapa conceptual que hem realitzat per a la nostre investigació. El grup de treball som: Idoia Boada, Maria Ametller, Raquel Duran i Laura Ortega. El nostre treball es basa en recercar quines són les tècniques d'orientació professional que s'estan fent servir als centre educatius en l'actualitat. Per poder realitzar una millor investigació educativa creiem convenient poder fer una comparativa entre un centre concertat/privat i un de públic.Ens basem que els destinataris, els quals han de sortir-ne, per dir-ho d'alguna manera, beneficiats són l'alumnat de 2n Cilce d'ESO. Partint d'aquesta base, és d'aquí on treurem la mostra a la qual pasarem un dels nostres instruments per tal de poder recopilar informació necessària i útil. A aquests se'ls adreçerà un qüestionari.Una altre part de la mostra que considerem necessari pasar un dels nostres instruments són els professors-tutors, donat que són ells qui han de realitzar l'orientació professional (segons el curriculum), als quals se'ls passarà un altre qüestionari, i també als pares dels alumnes, sobre els quals els tutors haurian de realitzar entrevistes per poder concretar millor l'0rientació professional de manera individual per a cada alumne, i alhora es crea un vincle de coordinació entre escola i família.Basant-nos en que l'informació base que s'ha de transmetre als alumnes és: les possibles sortides en acabar l'ESO, tenint en compte les necessitats educatives de la societat i el món laboral, la nostre hipòtesi és que degut al continu canvi de les necessitats educatives de la societat i el món laboral, el professorat que tutoritza i orienta professionalment als alumnes de segon cicle d'ESO no disposen de tècniques efectives, i que a conseqüència d'això l'alumnat reb informació però es sent desconcertat i desorientat a l'hora de decidir pel seu futur més pròxim.Basant-nos en l'hipòtesi, ens basarem en recercar:1. tècniques actuals, funcionas i efectives.2. informació sobre la temàtica que reben els professors-tutors.3. qui assessora als professors-tutors.4. a partir de quin curs s'està iniciant l'orientació professional actualment.5. saber quina implicació tenen les famílies.6. recercar quins interessos i quin curriculum té l'alumnat (individualitzat).7. recollida de dades i buidatge per a la cotrastació de l'hipòtesi formuladaPer una altre banda també caldrà fer constar la contextualització de cada centre, de tal maner que el nostre pla d'actuació quedi ben definit en funció d'aquest.Per finalitzar realitzarem una avaluació i propostes de millores per a investigacions futures.

No hay comentarios:

Publicar un comentario